Zuid Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Michel Timmermans - WaarBenJij.nu Zuid Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Michel Timmermans - WaarBenJij.nu

Zuid Ethiopie

Door: Michel Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Michel

27 Oktober 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Het was even genieten om in Addis Ababa (hoofdstad Ethiopie) op krachten te komen. Genieten van lekker eten en drinken zonder dat je meteen naar het toilet moet. Ik heb veel opgetrokken met andere Afrika-fietsers. Per toeval kwamen hier alle fietsers samen die in deze omgeving aan het rondtrekken waren. Zoals eerder beschreven, had ik met de Nepalese fietser afgesproken en een dag later kwamen er drie jongens uit Cape Town op de fiets aan. Ze vertelden me dat er ook nog een Japanner in een ander hotel zat die naar het zuiden was vetrokken. Hij was de enige fietser op mijn route en aangezien ik wel wat gezelschap kon gebruiken heb ik hem gezocht. Met een beetje geluk was hij nog net niet vetrokken en vanaf dat moment had ik dus een buddy genaamd Hero om samen mee richting het zuiden te trekken.

Na vijf dagen non-stop fietsen met een gemiddelde afstand van 120km per dag, zijn we aangekomen in Arba Minch. Dit is een plaatsje aan een groot meer. Het was een zware tocht aangezien de wegen slecht of niet geasfalteerd zijn, er flinke bergen inzitten, de zon de gehele dag volop schijnt en je constant wordt achtervolgd door kinderen die iets van je willen. Gelukkig waren de kinderen hier wel een stuk beschaafder en gooiden ze nauwelijks met stenen en hielden ze de handen iets meer thuis.
Ik sta er nog steeds versteld van hoeveel mensen hier wonen. Op onze laatste fietsdag kon ik pas voor het eerst in Ethiopie 500 meter fietsen zonder een mens tegen te komen. Je kunt je niet voorstellen wat dat voor een verademing is! Even genieten van de dierengeluiden of van gewoon de wind. Voor je het weet begint het weer :) ...'Farenji'(buitenlander)... 'You You'

Hier in Arba Minch krijgen de benen een paar dagen rust en fietsen we naar alle waarschijnlijkheid zaterdag naar Konso. Daar zullen we allebei weer onze eigen route nemen.
De route die Hero wil nemen duurt tien dagen langer om in Kenia te komen en is door een woestijn (Turkana) waar maar een paar mensen wonen. Aangezien er bijna geen mensen wonen zal er ook weinig te beleven zijn neem ik aan en ik zie er dus naast het risico de lol niet van in. De gek zit nu naast me op Google maps een route te zoeken. Japanners blijven uiteindelijk ook aparte mensen ;).

Vanmorgen zijn we met een boot krokodillen en nijlpaarden gaan zoeken en daarna ben ik met een Duits stel een safari gaan doen. Dit stel heeft alles verkocht en gaan de de rest van hun leven rondreizen met hun camper. Ik heb ze nu al per toeval op vijf verschillende plekken in Ethiopia ontmoet.

Nu ga ik iets lekkers eten en mijn Lariammetje nemen. Dus dat wordt weer lekker dromen vannacht :).












  • 27 Oktober 2011 - 18:50

    Lia:

    Ha Michel, ik geniet erg van je verslagjes en mooie foto's.
    Leuk dat je nog een andere Hero ontmoet hebt!!
    Groetjes, Lia

  • 27 Oktober 2011 - 20:20

    Miranda:

    Heey Michel, coole foto's zeg! En dat er nog meer bikkels zijn in Afrika, wie had dat gedacht! (ik niet ;-)) Leuk in ieder geval dat je wat gezelschap hebt! Succes!

  • 27 Oktober 2011 - 20:47

    Je Zusje:

    Wauw respect! Wat een avontuur zeg, je voelt je denk ik een celeb daar haha geweldig geniet ervan! Prachtfoto's! Leuke vent de Japanner!

  • 28 Oktober 2011 - 04:36

    Tonny & Willem:

    Hoi Michel,
    Leuk verslag, fijn om zoiets te lezen en de foto's erbij te bekijken zo kunnen wij ook een beetje mee genieten. Grt Tonny en Willem

  • 28 Oktober 2011 - 06:40

    Joyce:

    Super om te lezen. Echt hele mooie foto's weer en leuk dat je er nu zelf ook met fiets op staat :-)
    Wauw, echt genieten man. En die visarend is heel mooi! Fietse en genietse!

  • 28 Oktober 2011 - 07:53

    Ruud:

    Die foto waar je achter het stuur van die bus zit is goud waard! Gaaf hoor

  • 28 Oktober 2011 - 08:44

    Renee:

    Hoi Michel,

    Ik vrees dat ik mijn woorden moet terugtrekken. Wat een prachtige foto's en dus wat een prachtige landen. Nix zielig dor, grauw en ellendig.
    Je hebt al een nabestelling voor die foto "you name it".

    veel groetjes, en wij werken wel gewoon door hoor.

  • 28 Oktober 2011 - 13:28

    Trees Rosenbrand:

    Prachtige foto's Michel...........succes met je verdere fietstocht.

    Groetjes Wim en Trees

  • 29 Oktober 2011 - 08:24

    Mamske:

    Miche wat een fantastische fotos, en steeds die mooi lach van jou, geen wonder dat die kinderen allemaal bij jou willen zijn, veeeeeel liefs

  • 29 Oktober 2011 - 10:20

    Rene De Ponti:

    Michel, weer schitterende foto's en een mooi verhaal. Een diepe buiging voor jou avonturen.

    Groet,

    Rene

  • 30 Oktober 2011 - 08:45

    Jolanda:

    geweldige foto's michel!

  • 31 Oktober 2011 - 08:22

    Monique:

    hoi Mies, we waren even een paar dagen op vakantie en wat jij dan allemaal niet meemaakt...wat een prachtige foto's joh en fijn dat je een paar dagen samen hebt kunnen fietsen. Geniet ervan!!!!!

  • 31 Oktober 2011 - 10:54

    Marion Wolters:

    Hallo Michel,

    Jouw moeder houdt ons hier goed op de hoogte van jouw avontuur in Afrika.

    De foto's zijn fantastisch!

    Goede reis en ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

    Marion ( collega van je moeder)

  • 31 Oktober 2011 - 17:32

    Pieter:

    Hey Breukink! Mooie vette pics en verhalen man! Goed bezig.. Nog geen Halfords nodig gehad? Succes/have fun. Groeten uit het zonnige noorden

  • 31 Oktober 2011 - 18:56

    Jopiej:

    Wat een mooie foto's, en leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Kijk uit naar je volgende verslag, en foto's natuurlijk. Groetjes Jopie

  • 31 Oktober 2011 - 18:58

    Jopiej:

    Wat een mooie foto's, en leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Kijk uit naar je volgende verslag, en foto's natuurlijk. Groetjes Jopie

  • 01 November 2011 - 07:42

    Ilse Van Der Horst:

    Hi bikkel!

    Ja, ik las je mailtje. Stoer hoor om zo alleen door Afrika te gaan fietsen. Ik kan idd uit eigen ervaring zeggen, dat fietsen in 50 graden niet het allerbeste idee is van de wereld. Maar wel heerlijk om lekker rond te fietsen en Afrika is altijd een goed idee!

    Heel veel plezier nog! En ja, ik zit dus nog in Oman.

    x Ilse

  • 01 November 2011 - 11:29

    Anke:

    Hey Michel,

    Leuk dat je de link hebt doorgestuurd. Zo'n echt Michel avontuur willen we niet missen. Super om te lezen! Hoe geweldig moet deze reis wel niet zijn.... En wat een mooie foto's!
    Uiteraard nog heel veel plezier en succes met je reis!
    Ik blijf het volgen.....

    Groetjes!

  • 01 November 2011 - 13:35

    Mieke De Ponti:

    Prachtig al die foto's Michel, zo wordt het samen met jouw verslag een echte film!
    Geniet en let vooral goed op jezelf. Sorry dat ik in herhaling val, maar dat blijf ik doen Kus, Mieke.

  • 01 November 2011 - 19:41

    Noud:

    Hoi Michel
    Wat een ervaring. Dacht ik al wat mee te maken door van Hoek van Holland naar Nice te lopen, zie ik een neef op de fiets door Afrika trekken.120 km. op een dag, wat een conditie.
    Wat een foto's.
    Noud

  • 02 November 2011 - 20:02

    Cobi:

    Zo, dat is afzien zoveel kilometer per dag fietsen in die omstandigheden! Gelukkig hoeft dat niet iedere dag.
    Ik ben er nog niet achter of Hero nou diezelfde Japanse fietser is, maar dat komt nog wel. Fantastische foto´s. Mijn vookeur gaat uit naar `You name it` en de Afrikaanse A.H. en niet te vergeten de dieren en vogelfoto´s. Kun je best een prijs mee winnen... Ik ben benieuwd naar het volgende verslag.

  • 02 November 2011 - 20:40

    Simone:

    Wat een geweldige foto's. Thijn heeft al weer enkele plaatsjes gezien voor op zijn kamer! 120 km per dag fietsen, petje af hoor. Geniet en maak nog meer mooie foto's

  • 03 November 2011 - 13:54

    Lennie :

    Hallo Michel,
    De foto,s kan ik hier, in het warmeJakarta
    helaas niet openen.Maar volgens alle
    reacties moeten ze schitterend zijn.
    Geniet nog van alle dingen die je tegenkomt, onze collega,s doen het werk wel. Veel groetjes uit Indonesie Lennie

  • 03 November 2011 - 18:15

    Cobi:

    En inderdaad het is dezelfde japannner! Ongelofelijk toch? Doe hem maar de groeten van Reneé Hendriks uit Steyl. Hij is bij haar en haar ouders enkele maanden geleden op bezoek geweest en fietst al een hele tijd door de wereld. De vader van Reneé is mijn broer.

  • 04 November 2011 - 20:54

    Mede Peetoom Eric:

    IK BEN JALOERS!!!...(maar blijf toch liever thuis bij Jens en Evelien). Veel succes mede-peetoom!

    Groeten,

    Eric


  • 04 November 2011 - 21:21

    Roland Balvers:

    ha ik lees je verslag en zie je foto's en word echt jaloers. Afrika pakt je
    gr en geniet

  • 06 November 2011 - 08:23

    Peter:

    Hey Michel, wat een fantastisch avontuur!! De foto's en reisverslagen geven een hele mooie en goede indruk wat jij allemaal meemaakt.
    Haha, worden er jaloers van!!
    Heel veel plezier nog, en we blijven je volgen!!
    Gr Peter en Laura

  • 06 November 2011 - 12:05

    José De Ponti:

    he Michel,

    Elke keer als ik mijn mail open, kijk ik of er een nieuw verslagje van jou te vinden is. Mooie en spannende verhalen, geweldige foto's. neem regelmatig de tijd om iets te schrijven en foto's te posten, dan kunnen wij een beetje met je meeleven.
    heel veel groetjes

    Joan en Jose

  • 11 November 2011 - 19:04

    Luc:

    Wat een leuke verhalen en mooie foto's. Echt leuk om te lezen....nog heel veel plezier. Groeten Luc.

  • 20 December 2011 - 02:33

    Paul Van Der Wees:

    hela, je weet wel dat toeval niet bestaat als je zo op pad bent he ! t zijn juist tekenen dat je op de goede weg zit, dan kruis je continu met gelijkgezinden .. life on the road is machtig mooi ! ik ga afrika binnen nu en 5 jaar ook zien, dan een trip van 1 jaar met bus en mobiele studio .. muziekjes maken onderweg, die lui kunnen vast goed trommelen voor bij mn tekno muziekjes ... hoi hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Fietsen door Oost-Afrika

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2012

Zanzibar the finish

25 December 2011

Tanzania, van veevervoer naar paradijs

14 December 2011

Rwanda, the thousand hills

13 December 2011

Kijkje achter de schermen

03 December 2011

West Uganda
Michel

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1436
Totaal aantal bezoekers 81165

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 05 Januari 2012

Fietsen door Oost-Afrika

Landen bezocht: